ISIC Shipping you off to Europe - Lontoo

Jade ja Maarit Lontoossa

To 20.11. Lähtötutinoissa...

Heippa kaikille!

Ei vieläkään voida uskoa, että huomenna tähän aikaan ollaan jo Lontoossa! Käytiin vielä näin ennen reissua kilpailua varten kuvattua materiaalia läpi ja kasattiin siitä pienimuotoinen ”behind the scenes”-video, jotta kukin pääsee kurkistamaan kulisseihin.

Fiilikset on aivan mahtavat ja odotetaan jo innolla kaikkea, mitä Lontoossa päästään tekemään ja näkemään! Psykan opiskelijoina Freud-museo on aivan ehdoton ohjelmanumero ja liput Leijonakuningas-musikaaliin on jo etukäteen hankittu (opiskelijahintaan tietenkin!). Toki käydään läpi myös perinteisempiä turistikohteita ja syödään hyvää ruokaa, mutta matkasuunnitelmaa ei olla vielä lyöty täysin lukkoon.

Lento lähtee siis huomenna aamulla anivarhain, jänskäää!! Vielä viimeiset tavarat laukkuihin ja sitten matkaan :) Voitte seurata seikkailujamme mm. Instagramista ja ISICn Facebook -sivulta, stay tuned!

Jade & Maarit

Maarit ja Jade, shipping off to London!

La 22.11. Terveisiä Lontoosta!

Saavuimme tänne eilen reilusti ennen puolta päivää. Lento meni kivasti ja hotellillekin löydettiin melko helposti! Heathrow Expressiltä olisi saanut alennusta -25%, mutta meidän tilanteessamme (hotelli kauempana keskustasta) tuli halvemmaksi käyttää London Undergroundia ja ostettiinkin samantien kaikille kolmelle päivälle liput.

Pienen levähdyksen jälkeen riensimme Freud-museoon, johon pääsimme ISICllä lähes puoleen hintaan! Museo oli tosi kotoisa ja mielenkiintoinen (psykan opiskelijat heheee). Museon jälkeen söimme superhyvää pizzaa ja vaelsimme rauhassa laiturin 9 3/4 kautta Koko-klubille, jossa meidän oli tarkoitus viettää iltaa. Koko oli kuitenkin täynnä heviporukkaa ja portilla kävi ilmi, että meidät otettaisiin sisään vasta myöhemmin illalla seuraavan keikan alkaessa (ilmaiseksi, jos nimet listalla/ISIC-alennuksella 4£). Palvelu oli ystävällistä, mutta päädyimme silti Winter Wonderlandiin Hydeparkiin, joka oli huippuhieno ja tunnelmallinen! Maailmapyörään yritettiin päästä alennuksella, mutta kuulemma vain UK:n sisäinen opiskelijakortti kelpuutetaan :o

Tänään ollaan käyty Madame Tussauds -vahamuseossa, jossa aikaa vierähti yllättäen lähes 3 tuntia! Tällä hetkellä olemme kahvilassa suunnittelemassa loppupäivää, johon kuuluu mm. nähtävyyksiä, ruokaa ja teatteria.

Kaikki on sujunut tosi hyvin ja säät ovat suosineet! Huippureissu jo tähän mennessä ja puolet vielä edessä :))

Best regards,
Jade & Maarit

p.s. Kurkkaa lisää kuvia ISICn Instagramista!

Maarit ja Jade kuningattaren seurassa

ma 24.11. Kotona taas

Moikka!

Lento saapui siis Suomeen sunnuntain ja maanantain välisenä yönä kahdentoista jälkeen. Viime päivityksen jälkeen ehdimme käydä katsomassa Leijonakuningas-musikaalin, kierrellä paljon nähtävyyksiä ja nauttia Lontoon maisemista. Hyödynsimme ISIC-alennuksia teatterilippujen lisäksi myös Chiquito-ravintolassa (-25%!).

Kokonaisuutena matka oli todella onnistunut ja ehdimme tehdä ja nähdä paljon lyhyessä ajassa! Lähipäivinä laitamme tänne vielä yhteenvedon reissusta :) Kiitos ISIC, asteikolla 1-10 matka oli täysi kymppi!

Lontoon seikkailuissa

________________________________________________________________________________________________

MATKAPÄIVÄKIRJA

Lähdimme matkaan hyvillä mielin kiireen keskeltä ja odotimme hauskaa ja tapahtumantäyteistä viikonloppua. Odotukset täyttyivät – kaikki sujui hyvin ja matka oli ehdottomasti yksi hauskimmista ikinä!

Hyödynsimme ISIC-alennuksia jo ennen reissua ostaessamme liput Leijonakuningas-musikaaliin. Ostaminen ja alennuksen (-10%) saaminen hoitui helposti ja nopeasti netin kautta. Päädyimme ostamaan liput, sillä olimme kuulleet musikaalin olevan todella hyvä – sitä se olikin (ylitti kaikki odotukset!!!). Suosittelemme jokaiselle Lontoon-matkaajalle! Madame Tussauds –vahamuseon lipuista ei opiskelija-alennusta myönnetty, mutta kortin avulla normaalihintaistenkin lippujen ostaminen netistä onnistui kätevästi.

Paikan päällä saimme opiskelija-alennuksia Freud-museosta (sisäänpääsy lähes puoleen hintaan) ja Chiquito-ravintolasta (-25%), jossa söimme herkullisia fajitoja. Freud-museo oli psykan opiskelijoina meille luontainen valinta ja edullinen, hyvä ruoka kelpaa aina :) Mainittakoon vielä että kuulimme Lontoon Freud-museosta ensimmäistä kertaa ISICn nettisivuja selaillessamme, eli matkavinkkien toivossa kannattaa etukäteen käydä tsekkaamassa kohteet, joista opiskelija-alennusta voisi saada!

Lisäksi kyselimme alennuksia ahkerasti ympäri Lontoota, mutta monissa paikoissa oltaisiin kuitenkin vaadittu UK:n sisäinen opiskelijakortti alennuksen saamiseksi. Emme kuitenkaan hyödyntäneet kaikkia mahdollisia ISIC-alennuksia ajan rajallisuuden ja London Eyen tapauksessa pilvisyyden vuoksi.

Käytimme korttejamme myös maksuvälineenä, vaikka alennusta emme olisikaan saaneet. Koska maksuominaisuus oli meille suhteellisen uusi tuttavuus, yllätyimme positiivisesti sen kätevyydestä ulkomailla! Ostoksen jälkeen saimme heti tekstiviestillä tiedon tilin tilanteesta ja näimme samalla, kuinka paljon ostoksen loppusumma olikaan euroina (vrt. punnat). Tämä auttaa pysymään kärryillä budjetista varsinkin maissa, joissa käytetään eri valuuttaa. Pienenä miinuksena voisimme mainita, että Lontoossa emme törmänneet yhteenkään lähimaksuominaisuudella varustettuun maksupäätteeseen, eli niiden olemassaoloon ei kannata välttämättä ulkomaille lähtiessään luottaa.

Korttien lisäksi meillä oli matkassa mukana dokumentaatiota varten ”Epic Internet” –mokkulat, joista saimme siis jaettua kännyköihimme prepaid wifi-yhteyden. Mokkula oli todella helppokäyttöinen ja netti lähes nopeampi kuin normaali 3G Suomessa. Plussaa siitä, että mokkulaa käyttäessä tunsi itsensä agentiksi :D (Elisalle kiitos tästä siis!)

Kiitos ihanasta matkasta ISIC, tätä reissua emme unohda! :)

Katso matkavideo

ps. Matkakuviamme löydät ISICn Facebook ja Instagram -sivuilta!

Jos mielesi tekisi lähteä itsekin Eurooppaan, täältä löydät kattavasti Euroopan opiskelija-alennukset!