ISIC Shipping you off to Europe - Amsterdam

Anna ja Emppu Amsterdamissa

To 21.5. Lähtöfiiliksiä - vaikeuksien kautta voittoon!

Nyt on neljän viikon tenttirupeama taputeltu ja kohta pyörähtää käyntiin viimeinen yhteinen viikonloppumme ennen kuin lähdemme kesäksi eri kaupunkeihin, mutta meidän onneksemme pääsemme viettämään sitä upeissa maisemissa ja huikean ohjelman parissa.

Bussi starttaa klo 4.00 kohti Helsinki-Vantaan lentoasema, josta pääsemme opiskelijabudjetille harvinaisesti suoralla lennolla viikonloppukohteeseemme, AMSTERDAMIIN!!!

Kuluneeseen viikkomme on sisältynyt muutama jännitysmomentti: toisen reissaajan lentoliput tulivat ensin väärällä nimellä ja reissun päätarkoitus eli opiskelijaetujen testaaminen ISIC-yhdistelmäkorteilla näytti uhatulta, koska ikävä kyllä kortit eivät ehtineet saapua ennen lähtöämme. Mutta onneksi ISICin ja KILROYn kekseliäät tyypit järjestivät homman siten, että saamme paikan päällä Amsterdamissa tavalliset ISIC-kortit ilman maksuominaisuutta ja lähimaksamista pääsemme testaamaan Elisa Lompakon maksutarralla.

Viikonlopun suunnitelmissa on juhlia Empun syntymäpäivää ja kesäloman alkua hyvän ruuan ja juoman parissa, nauttia kauniista kaupungista paikallisten tapaan pyöräillen sekä käydä katsomassa nähtävyyksiä.

Voitte seurata toilailujamme ISIC Finlandin Instagramissa ja Facebook-sivuilla.

Tot ziens!

Terkuin,

Anna & Emppu

Matkalaukku Valmiina Lähtöön (1)

La 23.5.2015 - Anna & Emppu <3 Amsterdam

Terkut Amsterdamista! Perjantainen matka sujui ilman suurempia kommelluksia, ja löydettiin ihanalle hotellillemme. Ollaan majailtu siis Conscious Hotel Vondelparkissa.

Perjantaina lähdettiin heti kävellen ja ratikalla tutkiskelemaan kaupunkia, maistelemaan herkkuja pikkukojuista ja nauttimaan rennosta tunnelmasta. ISIC-korttimme saimme paikallisesta Kilroyn toimistosta, ja lisäksi toimiston väki antoi meille vinkkejä vierailuamme varten. Illalla nälän iskiessä suuntasimme keskustaan meille entuudestaan tuntemattomattoman ketjun, Wagamaman, ravintolaan, jossa nautimme herkullisesta aasialaisesta ruuasta 20% ISIC-alennuksella. Palvelu pelasi oikein hyvin, ja voimmekin lämpimästi suositella kyseistä paikkaa! Ruokailun jälkeen menimme Kilroylaisten suosituksesta kanaaliristeilylle, josta ISIC:in nettisivun mukaan olisi pitänyt saada kahden euron alennus. Lovers-yhtiöllä oli useampia lipunmyyntipisteitä, eikä kukaan työntekijöistä tiennyt alennuksesta. Yksi kuitenkin vinkkasi juttelemaan paikan pomolle, joka lopulta antoi viiden euron edun kanaaliristeilyn hinnasta. Illalla aikainen herätys rupesi painamaan sen verran, että suuntasimme hotellille ja pehkuihin.

Tänään lauantaina aloitimme aamun söpössä kahvilassa aamiaisella. Aamupäivä oli sateinen, joten suuntasimme shoppailemaan. Onneksemme sää kirkastui ja saimme myöhemmin nauttia myös auringosta.

Päivän pääaktiviteettina vuokrasimme Kilroyn tyyppien suosituksesta polkupyörät. Niiden selästä saimmekin kokea Amsterdamin paikallisten näkökulmasta, sillä polkupyöräily on täällä liikkumismuoto numero 1. Vuokrasimme pyörämme kolmen tunnin ajaksi MacBikesta, josta ISIC-yhdistelmäkortin avulla oli mahdollista saada -1€ alennusta pyörän vuokrasta. Kävi kuitenkin ilmi, että henkilökunta oli autuaan tietämättömiä opiskelija-alennuksesta, mutta myönsivät kuitenkin hyvien argumenttiemme vuoksi meille kyseisen alennuksen.

Kiertelimme pyöriemme kanssa pitkin poikin Amsterdamin katuja, ja kävimme kurkkaamassa muun muassa museoaukiolla muutaman muun turistin kanssa Amsterdam-kirjaimia sekä pyörähdimme piknikillä vehreässä puistossa Vondelparkissa.

Seuraavaksi suuntaamme katsastamaan Amsterdamin tarjoamaa yöelämää! Wish us luck.

Terkuin, Anna ja Emppu

Annan Ja Empun Uudet ISICit

_______________________________________________________________________________________________________________

MATKAPÄIVÄKIRJA

Fiilikset olivat muutama viikko sitten huikeat, kun saimme kuulla voittaneemme ISIC Shipping you off to Europe -kisan matkan Amsterdamiin. Päiviä lähtöön laskettiin jännittyneinä, sillä ISIC-yhdistelmäkortit piti saada vielä postitse ennen matkaa.

ISICin etuja Amsterdamissa tutkiskelimme jo ennen lähtöämme ja mietimme suunnitelmaa, jotta ehtisimme hyödyntää mahdollisimman monta opiskelijaetua. Hyväksi apuvälineeksi etujen tarkastelemiseen käytimme ISICin nettisivuilta bongaamaamme ISIC-benefit –appia, jossa etuja pystyi suodattamaan omien mieltymysten mukaan, ja sovellus listasi osumat helposti tarkasteltavissa olevaan muotoon. Tosin voivomme, että sovelluksen kehitystä jatketaan vielä, sillä kaikkia etuja ei pelkkää sovellusta käyttämällä löydä ainakaan Amsterdamista.

Paikan päällä koimme myös Kilroyn Amsterdamin toimistolla vierailun hyödylliseksi, sillä paikalliset osaavat yleensä kertoa ne tärkeimmät nähtävyydet, joita turistien tulee nähdä, ja lisäksi Kilroyn tyypit osasivat neuvoa meitä tekemään tämän kaiken vielä niissä paikoissa, joissa meidän oli mahdollista lunastaa ISIC-yhdistelmäkortin avulla opiskelija-alennuksia.

Päädyimme testaamaan matkalla seuraavat edut:

Wagamama -ravintolaketju: 20% opiskelija-alennus ruuasta ISIC-kortilla

Meille entuudestaan tuntematoman ravintolaketjun aasialainen menu vaikutti herkulliselta ja hinnat olivat kohtuulliset, joten illallistimme perjantaina Wagamamassa. Vaikka ravintolan tunnelma oli hälyinen ja meteli oli kova, ruoka oli todella herkullista ja palvelu ystävällistä. Opiskelija-alennuksen saimme kassalla ISIC-kortteja näyttämällä. Voimme lämpimästi suositella Wagamamaa, ja ketjulla on ilmeisesti ravintoloita ympäri Eurooppaa.

Rederij Lovers / Lovers Canal Cruises: alennusta kanaaliristeilyn hinnasta

Paikallisen Kilroyn väki suositteli tätä etua testattavaksi, sillä kanaaliristeilyllä pääsee hyvin näkemään kaupunkia. Halusimme risteilylle ilta-aikaan, jotta näkisimme tunnelmalliset kanaalit kauniisti valaistuina. Päätimme ostaa liput etukäteen, joten marssimme lipunmyyntipisteellä. Myyjä ei kuitenkaan ollut kuullut ISIC-alennuksesta, eikä hänellä ollut valtuuksia sitä meille myöntää, joten meidät passitettiin vähän matkan päähän toiselle lipunmyyntipisteelle. Täälläkään myyjä ei tiennyt alennuksesta mitään vaikka näytimme etua ISIC-benefits appista, mutta sanoi että voimme yrittää pyytää pomolta alennusta. Lopulta saimme kanaaliristeilyn hinnasta pois viisi euroa luvatun kahden euron sijaan, mutta vaivaa saimme kyllä nähdä. Pääsimme ihailemaan kauniita maisemia, mutta risteily oli meidän makuumme vähän liian ”turisti”.

MacBike: 1€ alennus pyörävuokrasta

Must-juttu Amsterdamissa on vuokrata pyörä ja kierrellä ympäri kaupunkia. Päätimme vuokrata omamme MacBikesta, jolla on kätevästi useampia toimipisteitä ympäri kaupunkia, ja he lupaavat euron opiskelija-alennuksen ISIC-kortilla. Pyörät maksetaan vasta palautettaessa, joten vuokratessamme kysyimme myyjältä että saammehan luvatun alennuksen. Hän kuitenkin sanoi, ettei alennuksia ole voimassa tai niitä voi saada vain jollain tietyllä alennuskortilla. Vuokrasimme pyörät kuitenkin, ja palauttaessamme ne vastassa oli eri myyjä, joten päätimme kokeilla onneamme uudelleen. Näytimme MacBiken lupaamaa alennusta ISIC-benefits -sovelluksesta, ja vaikkei myyjä tästä ollutkaan kuullut aikaisemmin, hän suostui kuitenkin antamaan luvatun alennuksen. Kaupungissa pyöräily oli aurinkoisessa säässä ihanaa, vaikka muun liikenteen seassa saikin olla melko tarkkana.

Insta _ams9

Café Meander: ilmainen shotti

Lauantaina halusimme lähteä tutkiskelemaan Amsterdamin yöelämän tarjontaa, joten mikäs opiskelijabudjettiin sopisi paremmin kuin ilmainen juotava! ISIC-kortilla saimme yhdet ilmaiset shotit, ja juomat olivat muutenkin kohtuullisen edullisia.

ISIC-yhdistelmäkorttien lisäksi saimme matkaan mukaan Epic Internet- mokkulat, joiden avulla esimerkiksi eksyminen Amsterdamin pikkukaduilla ei tullut kuuloonkaan, sillä pystyimme aina paikantamaan itsemme ja löysimme aina perille oikeaan osoitteeseen. Lisäksi mokkulat auttoivat pitämään huolen siitä, että kaikki Instagram-seuraajamme tiesivät mitä teimme milloinkin matkan aikana.

20150520_162811

Koska valitettavasti ISIC-yhdistelmäkortit eivät saavuttaneet meitä ennen matkaan lähtöä, saimme matkaan mukaan Elisan puhelimeen kiinnitettävät maksutarrat, jotta pääsisimme testaamaan etujen lisäksi myös yhdistelmäkortissa olevaa ominaisuutta, lähimaksamista. Amsterdamissa lähimaksuominaisuudella varustettuja maksupäätteitä ei kuitenkaan tullut vastaan ainuttakaan, mutta esimerkiksi Suomessa mahdollisuutta voi hyödyntää jo monissa kaupoissa.

Etuja, joita olisimme halunneet vielä testata, jäi toteutettavaksi vielä seuraavallakin reissulla, sillä aika oli ikävä kyllä rajallinen. Aiomme ehdottomasti hyödyntää ISICin opiskelija-alennuksia myös tulevilla ulkomaanmatkoillamme. Myös Epic Internet –mokkulat pääsevät varmasti seuraavallekin reissulle mukaan!

Lopuksi haluamme lähettää suuren suuret kiitokset ISIC Finlandilla aivan mahtavasta reissusta! Olemme todella kiitollisia, että opiskelijoille tarjotaan tällaisia mahdollisuuksia.

Tot ziens!

Terkuin, Anna & Emppu

Insta _ams 12

Innostuitko reissaamisesta? Tsekkaa Euroopan opiskelija-alennustarjonta täältä!